sobota, 14 marca 2015

Opowieści z Krainy Liczb

 Wraz z uczniami przez cały tydzień realizowaliśmy bliżejprzedszkolny projekt "Opowieści z Krainy Liczb". Pierwszego dnia korzystając z metody "Edukacja przez Ruch" kreślili linie pionowe i poziome oraz "psocili" na kartkach kolorowymi pastelam. Używając pojęć matematycznych oraz współpracując z kolegami, wyczarowali piękne rybki, które posłużyły dzieciom do zabawy oraz zadań matematycznych. W drugim dniu uzupelniali naszą wielką kartę pracy, za pomocą innych zwierząt wyczarowanych z kół origami. Tutaj też oczywiście towarzyszyła nam matematyka i pojęcia większe, mniejsze, o tyle więcej, albo o tyle mniej. Uczniowie nie dość, że ćwiczyli pojęcia matematyczne, wyczarowali również piękne dekoracje korytarza.








Kolejnego dnia dzieci wyczarowały bałwanka z pudełka po zapałkach, który zjadał guziki. Np na śniadanie zjadł najpierw dwa guziki, a poźniej był jeszcze głodny, więc zjadł jeszcze trzy. Dzieci odpowiadały ile guzików ma w brzuszku bałwanek, nastepnie rozsuwały pudełko, wyjmowały guziki i sprawdzali czy się nie pomylili.








Następnego dnia dzieci grały w "Matematycznego Piotrusia" i "Matematyczne Memory".


Ostatniego dnia dwojkami grali w grę, która polegała na rysowaniu bałwana wg wyrzucanych oczek kostki do gry. Na początku trzeba bylo wyrzucić 1 i wtedy można bylo narysować głowę bałwana, póżnej 2- środkowa kula, 3- największa kula, 4 - buzia, oczy, nos i guziczki, 5-   kapelusz, 6- miotła. Dzieci rzucały na zmianę, gdy nie wyrzuciły pożądanej liczby oczek, traciły kolejke. Wygrywało dziecko, które jako pierwsze z pary ukończyło rysować bałwana. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz