Porządki na komputerze poskutkowały znalezieniem dawno opracowanego materiału dla drużynowych. Niestety było to wieki temu, więc nie mogę podać źródła. Może komuś się przyda.
„Zgadnij, kto to powiedział”
MATERIAŁY: Niepotrzebne
CEL: Dawanie i otrzymywanie
pozytywnych informacji o sobie, budowanie zaufania
PRZEBIEG: Uczestnicy siadają w
kręgu. Jedna osoba opuszcza pomieszczenie, pozostali ustalają jej
charakterystykę, używając pozytywnych informacji, pochodzących od
poszczególnych uczestników. Po powrocie osoba ma odgadnąć, kto mógł podać każdą
z tych informacji.
„Ciepłe ręce z prawej”
MATERIAŁY: niepotrzebne
PRZEBIEG: Grupa trzymając się za
ręce, tworzy łańcuch od najzimniejszych do najcieplejszych rąk. Każdy musi
znaleźć sobie takie miejsce, w którym osoba po lewej stronie będzie miała
trochę zimniejsze, a po prawej trochę cieplejsze ręce.
„Polowanie na zapałki”
MATERIAŁY: pudełko zapałek
Przed rozpoczęciem zabawy, po
pomieszczeniu rozrzucamy zapałki. Uczestników zabawy dzielimy na grupy, którym
nadajemy nazwy zwierząt. Każda grupa wybiera swojego dowódcę i od tej pory nie
mogą porozumiewać się tylko za pomocą odgłosów tych zwierząt. Zaczyna się
polowanie na zapałki. Członkowie grup- oprócz przywódców- rozchodzą się po Sali
w poszukiwaniu ukrytych zapałek. Zapałkę do ręki może wziąć jedynie przywódca
grupy, więc kiedy zwierzątka wypatrzą poszukiwany przedmiot nawołują swojego
szefa. Zwycięża grupa, której udało się upolować najwięcej zapałek.
„Kubusiu, gdzie jesteś”
MATERIAŁY: kilka starych gazet
PRZEBIEG: Wśród uczestników
wybieramy dwóch „Kubusiów”, którym prowadzący zawiązuje oczy i daje do ręki
gazetę zwiniętą w rulon. Zabawa polega na tym, że jeden Kubuś pyta: Kubusiu,
gdzie jesteś?, a drugi odpowiada tutaj i zaraz zmienia miejsce. Pierwszy Kubuś
stara się uderzyć gazetą drugiego. Za każde celne trafienie otrzymuje punkt.
Wygrywa ten, kto miał ich więcej.
„Ciało na odwrót”
MATERIAŁY: niepotrzebne
PRZEBIEG: Uczestnicy siedzą w
kole. Pierwsza osoba mówi: To jest moje kolano i wskazuje przy tym np. głowę.
Kolejna osoba powtarza: To jest moje kolano (wskazując głowę) i dodaje od
siebie np.: To są moje stopy i wskazuje np. na uszy itd. Kto się pomyli daje
fanta.
W innej wersji można także
wymieniać przedmioty nie mające nic wspólnego z częściami ciała np. To jest
siekierka do przerębli i pokazuje nos.
„Kto najwyższy?”
MATERIAŁY: krzesła w ilości
odpowiedniej do liczby uczestników
CEL: przełamanie lodów,
podniesienie nastroju
PRZEBIEG: Ustawiamy krzesła w
bardzo ciasnym kręgu, każdy staje na swoim krześle. Osoba prowadząca wskazuje
na jedno krzesło wyznacza umowny początek kręgu. Zadanie polega na tym, aby
wszyscy uczestnicy ustawili się na krzesłach wg wzrostu, tzn. od najmniejszego
do największego. Wolno przemieszczać się tylko po krzesłach, nie wolno dotykać
podłogi.
Super :) bardzo dziękuję za ciekawe pomysły
OdpowiedzUsuń