piątek, 14 listopada 2014

Zdrowa żywność

Przy realizacji tego tematu bardzo przydatny okaże się egzemplarz "Bliżej Przedszkola" z grudnia 2013 roku. Znajdziemy w nim pomysły na zabawy przy wykorzystaniu zdjęć dołączonych do prenumeraty PLUS lub pobranych ze strony internetowej.
Przede wszystkim znajdziemy w nim małe obrazki do ułożenia piramidy zdrowego żywienia. Dzieci bardzo lubią tą zabawę, oczywiści zanim zaczną układać wylosowane produkty w dane grupy, musimy je zapoznać i omowić z piramidą żywnościową (plakatów z tym tematem jest mnóstwo, w późniejszej części posta zaprezentuję część z posiadanych przeze mnie). Żeby ułatwić dzieciom przymocowanie zdjęć do tablicy magnetycznej, najpierw je zalaminowałam, a później podkleiłam folią magnetyczną, dzięki temu nie muszę już używać magnesów.

W "Bliżej Przedszkola" znajdują się również większe zdjęcia różnych produktów spożywczych, które możemy użyć przy podziale na zdrowe lub nie. Albo przy zabawie mającej na celu utrwalenie nazw posiłków i rzeczy na nie spożywanych (np. dzieci losują zdjęcie i poruszają się w rytmie wygrywanym na tamburynie lub przy muzyce na pauzę nauczyciel podaje nazwę posiłku np. kolacja- dzieci, które mają produkty, które jemy na kolację stoją, reszta siada. Pytamy dzieci do jakiej potrawy użyliby danego produktu. Ja użyłam do tej zabawy dużych zdjęć produktów z gazetek reklamowych hipermarketów)
A tu plakat utrwalający posiłki ( "Nauczycielka Szkoły Podstawowej" z listopada 2013 r )
Plakaty "Piramidy Zdrowego Odżywiania". Głównie z "Nauczycielki Przedszkola". Mam gdzieś jeszcze z "Bliżej Przedszkola" (maj 2013 r) oraz od Fundacji BOŚ (jak realizowałam z moją drugą klasą program "Aktywnie po zdrowie".


Taki jeszcze plakacik o zdrowej żywności
Zanim miałam zdjęcia z "Bliżej Przedszkola" do układania piramidy, używałam pomocy z "Nauczycielki Przedszkola". Niestety elementy są bardzo małe. Każdy ten malutki element jest osobno (oczywiście zalaminowałam, aby dłużej przetrwały).
A na koniec nasze prace plastyczne. Dzieci zostały podzielone na grupy i dostały trójkąt (wycięty z kartki A3) podzielony na 5 części. Ich zadaniem było wycięcie z gazetek reklamowych produktów i wklejenie do odpowiedniej grupy. I tutaj uwaga! Teraz nie ma sezonu na wodę, której potrzebujemy bardzo dużo. Warto pomyśleć o tym wcześniej i zachować jakieś wakacyjne gazetki, gdzie reklam wody jest bardzo dużo;) A to wytwór pracy dzieci.




1 komentarz:

  1. Witam! Mam pytanko, z którego numeru była ta piramida zdrowia z elementami do wycięcia. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń