środa, 5 sierpnia 2015

Eksperymenty

Zauważyłam na fb, że nauczyciele często pytają o to skąd czerpać pomysły na proste eksperymenty z dziećmi, dlatego postanowiłam zebrać tutaj literaturę, z której ja korzystam.
Moje eksperymentowanie zaczęło się od udziału w "Maratonie Artystyczny" w Tenczynku, gdzie Anna Krzempek prowadziła warsztat "Wybuchowe Laboratorium". Widzę, że teraz warsztat zniknął z oferty, ale zawsze możecie się o niego zapytać u źródła (CEiR).
Ania swoje pomysły przedstawiła na łamach "Bliżej Przedszkola" np tu znajdziecie eksperymenty związane z ciepłemoptykąelektrycznościądźwiękiemmagnetyzmempowietrzemwybuchami i wodą.
Wydawnictwo "Jedność" też ma w swojej ofercie kilka książek o tej tematyce. Jak uda mi się dokopać do tych, które ja posiadam (ale coś czuję, że nie będzie to niestety w najbliższym czasie) to je tutaj też wrzucę i krótko opiszę.
Najbardziej przypadła mi do gustu jednak propozycja programowa GK ZHP "Chcę wiedzieć więcej niż wiem, umieć więcej niż umiem". Znajdziecie w niej pomysły na eksperymenty ( i nie tylko). Wszystko jasno opisane ze zdjęciami. A co najważniejsze, możecie pobrać ją za darmo, w formie pdf tutaj.
Propozycję tą realizowałam z moimi zuchami przy okazji zdobywania sprawności "Chemika", jeżeli chcecie zobaczyć jak się bawiliśmy zapraszam do nas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz