sobota, 1 marca 2014

Na wiejskim podwórku

Prace wykonane przez moje ubiegłoroczne sześciolatki.
Krowa wykonana techniką frotage (kupiłam kiedyś takie podkładki, chyba w sklepie "Nowa Szkoła") + bibuła i kwiatki z dziurkacza ozdobnego.
Kolejna propozycja to odgłosy zwierząt. Napisałam pisakiem odgłosy i narysowałam dymek jak w komiksach, dzieci wycinały i dorysowywały zwierzęta. Nawet fajnie wyszło.
Ostatnia propozycja jest najłatwiejsza. Pokserowałam różne wiejskie zwierzęta z książki, którą wszystkim polecam "Zwierzęta: kropkowanki dla dzieci" (Małgorzaty Wójtowicz, wyd. Impuls). Następnie dzieci ołówkiem łączyły kropki, malowały farbami akwarelowymi i z pociętych liter układały podpisy.
Tyle jeśli chodzi o prace plastyczne, jak ktoś szuka cudownych ilustracji zwerząt to polecam moje ulubione czasopismo dla nauczycieli "Bliżej Przedszkola" (szczególnie prenumeratę PLUS). Ciekawe propozycje znajdziecie również w książce Joanny Graban i Romana Sprawki "Trening słuchu: ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci" (wydawnictwo Harmonia) oraz "Odgłosy przyrody: zagadki obrazkowo-dźwiękowe" tego samego wydawnictwa.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz