niedziela, 2 marca 2014

Warsztaty

Kto mnie zna, wie, że uwielbiam się szkolić. W pierwszym roku pracy uczestniczyłam w różnych warsztatach, w tamtym czasie nie ukrywam ważną rolę odgrywała cena. Niestety większość tych warsztatów była delikatnie mówiąc niezadawalająca, więc szukałam dalej. Pewnie zapytacie czemu mi się nie podobały, po pierwsze osoba która na warsztatach czyta z kartki lub prezentacji, odtwarzająca jakieś mądre myśli z książek nie sprawi, że chętnie będę uczestniczyć w jej warsztatach. Tym bardziej, że miałam kilkuletnie doświadczenie w organizacji młodzieżowej, więc większość prezentowanych zagadnień znałam. Zawsze najchętniej uczestniczę w warsztatach plastycznych i muzycznych, bo wychodzę z założenia że zagadnienia teoretyczne przyswoję z książek, nie potrzebuję do tego lektora. Zeszły rok obfitował w znalezienie warsztatów, które mogę z czystym sumieniem wszystkim polecić.
Pierwsze miejsce na mojej "top liście" zajmują warsztaty prowadzone przez www.facebook.com/MuzylekMoni . Szczególnie polecam warsztaty prowadzone przez Panią Monikę Kluzę- autorskie piosenki, które same wpadają w ucho, zabawy rytmiczne i tęczowe instrumenty. Cudo. Dodatkowo pełen profesjonalizm. Skrypt który otrzymuje się po warsztatach zawiera dokładnie rozpisane wszystko co było, do jednej piosenki nawet trzy propozycje- taniec, zabawa i instrumentacja. Dodatkowo dostaje się płytę z muzyką i podkładami instrumentalnymi. Chętni mogą zakupić jeszcze płytę z wersjami wokalnymi (tu spotkałam się z różnymi opiniami, np. że jak się płaci 100 zł za warsztaty to już płyta z wokalem powinna był dołączona, a nie że wyciąga się od ludzi kolejne 25 zł. Ja tam się cieszę, że istnieje taka możliwość, bo na niektórych warsztatach są tylko podkłady, co mnie nie satysfakcjonuje). Razem z Moniką, działa jeszcze Gabi Mrozicka prowadząca warsztaty plastyczne, niektóre pomysły z jej warsztatów gościły już na blogu. Gabi jest też rytmiczką, więc zawsze do propozycji plastycznej jest też coś muzycznego. Serdecznie polecam warsztaty dziewczyn, a szczególnie prowadzony przez nich Martaon Artystyczny (www.maratonartystyczny.pl )
Kolejnym tym razem lokalnym odkryciem są warsztaty Pani Bożeny Formy. Tutaj też znajdziecie autorskie piosenki i prace plastyczne. Cena udziału w warsztatach to ok 65 zł.
Następnymi polecanymi przeze mnie warsztatami są wszystkie prowadzone metodą Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej. Byłam na dwóch kongresach kończących kursy trenerskie (eh moje marzenie), jak i "Wiersze i opowiadania do kreślenia i składania" prowadzone przez Panią Iwonę Biśto (te ostatnie są podzielone na pory roku). Udział ok 100 zł.
Mogę jeszcze podzielić warsztaty prowadzone w ramach Klubu Twórczego Nauczyciela w WOM w Katowicach. Tutaj się zdarzają lepsze i gorsze, ale są darmowe więc można się przejechać jak ktoś ma blisko.
Większość wymienionych warsztataów kosztuje ok 100 zł, ale z czystym sumieniem mogę zaświadczyć, że są warte swojej ceny, bo m.in 85% pomysłów wykorzystacie w swojej pracy i nie będzie to zmarnowany czas. A Wy możecie mi coś polecić?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz